Näytetään tekstit, joissa on tunniste Siili. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Siili. Näytä kaikki tekstit

lauantai 18. lokakuuta 2014

Niilon elämää vintillä

Niilo on touhottanut ja kolistellut koko yön. Ens yöksi olen viritellyt kameran, että näkee mitä se siellä touhottaa.

Nyt ymmärrän miksi pesä pitää tunkea täyteen heinää ja lehtiä. Niilo oli tehny sinne yön aikana hienon heinämyttyvuoteen :D eli vetänyt tavallaan pesäksi heinät ympärilleen, jolloin pesä ei ollut enää kattoa myöten täynnä vaan tiivistynyt.

Kova poika kakkaamaan ja totesinkin heti, että häkin pohjalla kannattaa todellakin olla VAIN Mörttiröpöä näin siivoaminen on helpompaa!

En malttanut päivän aikana olla käymättä vintissä Niiloa kurkistamassa, sain sähinää vastineeksi :) Kiukkuinen myös, kun otin punnitukseen mutta ihan säyseä sitten kuitenkin <3

Punnittiin, laitettiin ruoka ja jätettiin rauhaan. Paino noussut eilisestä 4g :) painoi 802g eli ei ole kaiketi stressannut uuteen paikkaan siirtymisestä. Ja voin sanoa, että piikit on TODELLA terävät!








Rescuesiili Niilo

Niilo muuttaa meille


Niilo muutti meille tänään! Niilo eli alunperin Nibbler haettiin Heidin huomasta Tapaninkylästä. Niilo painaa nyt 798g, joten lihotuskuuria jatketaan.

Tapasimme vierailun aikana myös ihan ihka-aidon sisäsiilin ja sen ruokailutottumukset eivät olleet häävit...matoja, toukkia ja torakoita...tuo viimeinen kuva on hiiren poikasesta...

Lemmikkisiilin asumus

Kuvassa lemmikkisiili


Jauhomatoja

Madoista kehittyy näitä

Torakoita

Hiiren poikanen eli hiiren pinkki


Kotimatka Niilon kanssa meni hyvin. Hän paineli pesämökkiin, heti häkkiin laiton jälkeen. Ei oo vielä ulos tullu. Kauhea petaminen siellä käy, joten oletan paikan olevana mieluinen. Nenänpää näkyi äsken hieman, kun haisteli mitä on illalliseksi :D Kuvaa en tälle illalle onnistunut nappaamaan.

Pöpi pääsi myös hieman "tutustumaan"... Vinkuu oven takana, raapii ovea jne...kattelee mua hieman syyttävästii ja lokkaantuneesti...




Klo 0:00 kävin tarkastamassa tilanteen ja Niilo oli käynyt syömässä, kakalla ja sotkemassa. Mulle vaan puuskutti ja puhisi. Eli kaikki hyvin :)